Ako zariadiť recepciu v hoteli

10. 3. 2017

Hotelová recepcia je miesto, s ktorým prichádza zákazník do kontaktu ako s prvým. Je preto nanajvýš vhodné, aby hotel reprezentovala. Základom je čistota, dostatok priestoru pre ľudí s batožinou a recepční s úsmevom na tvári. Na čo ešte treba pamätať pri zariaďovaní recepcie?

Zabezpečte hosťom pohodlné čakanie

Stáva sa, že hostia dorazia do hotela ešte pred stanoveným check in, a tak im neostáva nič iné, len sa buď potulovať po okolí hotela, alebo prečkať dlhý čas na hotelovej recepcii. Je veľmi vhodné, ak recepcia disponuje menšou miestnosťou, v ktorej je možné odložiť batožinu hostí ešte predtým, než im recepční pridelia izbu. Mnohí hostia nevydržia hodinu, dve sedieť na recepcii a čakať, kým ich niekto ohlási, radšej si idú svoju dovolenku užívať naplno a už od začiatku chcú spoznávať krásy a možnosti nového prostredia. V tomto prípade im padne vhod odložiť si bezpečne batožinu na recepcii, aby ju so sebou nemuseli ťahať na svoje potulky. Sú však aj hostia, ktorých dlhé cestovanie unavilo a radšej si oddýchnu na hotelovej recepcii. Je dôležité, aby stoličky, kreslá alebo boxy na recepcii boli priestranné a pohodlné, najlepšie mäkučké, čalúnené. Na nich môžu pohodlne prečkať. Ak im doprajete aj sledovať televíziu alebo pripojiť sa na hotelové Wi-Fi, je to bod k dobru.  

V peknom počasí poteší terasa

Niektoré hotely sú navrhnuté tak, aby bol z recepcie priamo vstup na terasu. Je to fantastický nápad, pretože v slnečnom alebo aspoň príjemnom počasí vašim hosťom dobre padne vyvetrať sa a pochutnať si napríklad na teplom obede či nápoji vonku na terase. Exteriérový nábytok zoženiete od výmyslu sveta – kreslá, dvojkreslá, pohovky, rôzne druhy stolov. Najčastejšie sa na terasy používa ratanový nábytok, pretože pôsobí prírodným dojmom, je navyše ľahký a dobre sa udržiava. Postarajte sa, aby mali hostia čo najväčší komfort, a myslite aj na všetky detaily, ako sú slnečníky, deky, osvetlenie terasy. Terasa, ktorá je súčasťou hotelovej recepcie, je výraznou konkurenčnou výhodou.   

Myslite na deti

Dlhý čas čakania znášajú najhoršie deti. Isto ste si práve spomenuli na ich nikdy nekončiace otázky – A kedy tam už budeme? A kedy uvidíme izbu? Kedy pôjdeme jesť? Kde je tu záchod? Mami, som smädný! Preto je veľmi vhodné postarať sa minimálne o detský kútik alebo stolné či spoločenské hry, ktoré ich počas čakania na voľnú izbu aspoň trocha zabavia. Samozrejme, nezabúdajte na stojan na hotelové brožúry a letáky, ktoré si zatiaľ hostia môžu čítať alebo neskôr zobrať na pamiatku. V niektorých hoteloch vídať aj nástenky s informáciami o okolí hotela, významných kultúrnych a prírodných pamiatkach a podujatiach, nevynímajúc mapy. Smäd a hlad môžu vaši hostia zahnať v hotelovej reštaurácii alebo kaviarni, avšak je tiež vítané, pokiaľ nemusia nikam chodiť a svoj nápoj alebo nejaký menší snack dostanú aj na recepcii. Nepodceňte význam vendingu. Reštauračný personál sa poteší, keď bude mať v čase obeda na starosti iba ubytovaných hostí, nie ešte aj tých čakajúcich, ktorí navyše pôsobia veľmi netrpezlivo, unavene a možno sú aj podráždení, pretože sú unavení.